ביטול הזמנה אלי אקספרס

רבים אולי יופתעו לשמוע אך ביטול הזמנה מאליאקספרס זאת אפשרות קיימת ואפילו די פשוטה. יש מצבים שונים בהם תוכלו לבטל את ההזמנה שלכם, להחזיר מוצר שאינו לטעמכם ואפילו לקבל החזר כספי באליאקספרס. אז איך לבטל הזמנה באלי אקספרס, מה זה דספיוט, איך פותחים כזה והכי חשוב איך מקבלים החזר כספי?

כל מה שרציתם לדעת על ביטול הזמנה אלי אקספרס בפוסט הבא:

מדיניות ביטולים והחזרות באלי אקספרס

אלי אקספרס הוא מין קניון אינטרנטי גדול המרכז בתוכו מגוון חנויות של אלפי מוכרים שונים. בשביל להבטיח את איכות השירות והמוצרים המכרים בו, אלי אקספרס מחזיקה את הכסף ששילמתם עבור מוצר כלשהו כ-60 יום, תקופת זמן שמטרתה להבטיח שהמוצר הגיע, עמד בציפיות ורק לאחר אישור הלקוח התשלום מועבר למוכר.

נכון לעכשיו (תקופת הקורונה) התארך זמן "הגנת הקונה" ל-90 יום בשביל להבטיח הגעה של משלוחים שעלולים להתעכב זמן נוסף.

כל הסיפור הזה מתרחש בתוך מערכת הגנת הקונה המאפשרת פתיחת DISPUTE במידה ולא קיבלתם את המוצר בזמן שנקבע.

חשוב לשים לב, השעון מתחיל לרוץ אחורה מיום שליחת המוצר – אם בזמן זה לא קיבלתם את המשלוח (תוך 60 יום) ולא עשיתם כלום אז אוטומטית זה נחשב שהמוצר התקבל, הכסף מועבר למוכר ויהיה מסובך יותר לדרוש החזר כספי מאליאקספרס.

בשביל לראות כמה זמן נותר היכנסו לאזור האישי בחשבון שלכם, לחצו על מרכז ההזמנות בסגל השמאלי וליד ההזמנה תמצאו את השעון:

איך מבטלים הזמנה באליאקספרס

איך מבטלים הזמנה באלי אקספרס?

יש שתי אופציות לביטול עסקה באלי אקספרס, תלוי בסטטוס ההזמנה.

אם ההזמנה בוצעה בדקות האחרונות והתשלום עוד לא הועבר (נמצא בסטטוס בדירת תשלום ההזמנה) כל מה שעליכם לעשות הוא ללחוץ על אופציית הביטול (Cancel Order) שתופיע לצד המוצר תחת כל ההזמנות באזור האישי.

ביטול הזמנה באלי אקספרס

אם התחרטתם אחרי כמה ימים וההזמנה עוד לא נשלחה תוכלו לנסות לבטל באמצעות פנייה למוכר. אין שום התחייבות שזה יצליח אך לרוב המוכרים יעדיפו לבטל את ההזמנה מאשר לקבל ביקורת רעה.

בשביל לפנות למוכר היכנסו לאזור האישי, לכל ההזמנות ומעל ההזמנה הרלוונטית תמצאו אייקון של מעטפה וקישור – Contact Seller.

באילו מצבים ניתן לבטל הזמנה ולקבל החזר כספי באלי אקספרס?

בגדול אלי אקספרס תמיד נוטה לכיוון הרוכשים ולא המוכרים שזה מאוד נחמד. אתם יכולים לבטל הזמנה מכל סיבה שתבחרו כל עוד המוצר עוד לא התחיל את תהליך השילוח.

אם עברתם את מועד הביטול הפשוט, אתם עדיין יכולים לדרוש ביטול של ההזמנה שלכם באמצעות דספיוט על בסיס אחת הסיבות האלו:

  • הזמנה לא הגיעה
  • המוצר הגיע פגום/לא תקין
  • מוצר שונה מהתיאור בעמוד

הזמנה מאלי אקספרס לא הגיעה – פתיחת דיספיוט

ההזמנה מאלי אקספרס לא הגיעה? פתחו Dispute ובקשו החזר כספי מלא. כל מה שעליכם לעשות הוא ללחוץ על האופציה Open Dispute ומיד תועברו לחלונית עם שאלות ותשובות לגבי המשלוח.

היכנסו לאזור האישי, לכל ההזמנות, לחצו על "הצג פרטים" (view details) מעל המוצר ותעוברו לעמוד בו תמצאו את האפשרות של Open Dispute:

פתיחת דיספיוט באלי אקספרס

בחלונית הדספיוט תקבלו שאלות מאלי אקספרס ולפי התשובות תתקדמו בשלבים בדרך לפתרון. שימו לב, לרוב אליאקספרס ישאלו אתכם מה אתם רוצה בתמורה  בהתאם לסוג הבעיה – מוצר חדש, הנחה או ביטול והחזר כספי מלא. עליכם לבחור באופציה של החזר מלא (Full Refund) אם אתם רוצים לקבל החזר כספי מאליאקספרס.

חשוב לדעת, ניתן לפתוח Dispute רק לאחר 10 ימים מזמן ביצוע ההזמנה ולחלופין עד 15 ימים מתאריך קבלת המשלוח.

אם פתחתי דיספיוט אקבל החזר מלא?

לא בטוח. אלי אקספרס נוטה לטובת הקונים ברוב המקרים אך אם סיבת הביטול אינה 100% מוצדקת בעיניהם הם ינסו לפתור את הבעיה יחד עם המוכר ולא תקבלו אוטומטית החזר מלא.

מתי אקבל החזר כספי מאליאקספרס?

במידה וזכיתם בדיספיוט הכסף יוחזר לחשבון הבנק שלכם תוך 3-15 ימי עסקים.